Array
(
    [Itemid] => 165
    [option] => com_content
    [id] => 7
    [lang] => nl
    [view] => article
)
  ?>

Gebed

Toen Aglow in 1967 startte was dit het gevolg van gebed en visie om door te geven wat de vrouwen zelf ontvangen hadden. Deze twee pijlers van Aglow: Gebed en Evangelisatie, zijn vandaag nog altijd zeer belangrijke onderdelen van de organisatie.

Het bleef niet bij deze twee pijlers, God gaf in de afgelopen 50 jaar  aanvullende visie, die heeft bijgedragen aan de groei van Aglow International, nu aanwezig in 180 landen. Al het werk binnen de organisatie wordt gedragen door gebed. Een ieder die meewerkt in de organisatie is deel van het gebedsleger. Je zou kunnen zeggen: Aglow =gebed

Kijkend naar de mandaten die Aglow International ontvangen heeft de afgelopen 30 jaar, is duidelijk dat Aglow een eindtijdbediening is.

De Here Jezus leert ons te bidden: 'Uw Koninkrijk kome, Uw wil geschiedde, Uw naam moet geheiligd worden.' In Lucas 11 leert Hij: 'Vraag en je zult ontvangen.'

Door gebed ontvangen we en wordt Gods Koninkrijk zichtbaar: in herstelde levens van mensen, situaties die veranderen etc.. Door gebed wordt het Koninkrijk van God gebouwd. God kijkt naar deze tijd en wil een ieder helpen om op haar of zijn bestemming te komen.  Dat velen in ons land gaan ontdekken wie God is en leren leven vanuit hun identiteit in Jezus.

En dat geldt ook voor landen. We bidden dat Nederland in de bestemming komt die God voor ons land heeft. Evenzo bidden we voor Israël, we zegenen Gods werk in het land, bidden voor bescherming, bidden voor wijsheid en inzicht voor de bestuurders. We bidden voor het Midden Oosten.