Array
(
    [Itemid] => 228
    [option] => com_content
    [catid] => 40
    [id] => 909
    [lang] => nl
    [view] => article
)
  ?>

Generations Blog

Eerste Aglow generations avond

We hebben de eerste Aglow generations avond in Nieuwerkerk ad IJssel achter de rug. Wauw en wat was het gaaf. God is goed. Zo bijzonder dat God een droom in je hart kan leggen en zo bijzonder om te zien hoe Hij de weg baant. Alle eer en glorie aan Hem! Als eerste zijn we als team ingezegend. Zo gaaf, al die woorden van God die over ons werden uitgesproken. Zoveel bevestiging van wat God eerder heeft laten zien en wat Hij heeft gesproken. Ons verlangen is dat jongeren en ouderen in vuur en vlam worden gezet voor de Heere Jezus. En dat velen, velen, velen in Nieuwerkerk, in Nederland tot de Heere Jezus zullen komen. Dat ze gaan geloven dat de Heere Jezus voor hun zonden is gestorven. Ons verlangen is dat mensen gevuld worden met de LIEFDE van Pappa, waardoor ze ontdekken hoe waardevol en geliefd ze zijn. En waardoor ze Gods hart krijgen, Zijn compassie, Zijn bewogenheid. En dat ze dit uit mogen gaan delen aan de mensen om hen heen.

Deze eerste avond hebben we kennis gemaakt met elkaar, daarna hebben Paulien, Margreet en Roné vertelt over de wereldwijde bediening van Aglow en in het bijzonder over Generations. Gaaf dat we de eerste Generationsgroep in Nederland mogen zijn! De rest van de avond stond in het teken van aanbidding en gebed. Heerlijk om met elkaar God te aanbidden! En super fijn om elkaar op te bouwen door voorbede te doen voor elkaar. We kijken ernaar uit wat God allemaal gaat doen in Nieuwerkerk!!! En we hebben er onwijs veel zin in!!

De eerstvolgende avond zal een onderwijs/ bijbelstudie avond zijn. Deze staat gepland op donderdag 30 oktober. 2 weken zal er weer een avond zijn waarbij de nadruk zal liggen op aanbidding en gebed. Voor data zie ook de website Generations Nieuwerkerk aan de IJssel. Gaaf, wat een zegen dat we dit mogen doen!

Nadine Klaas en Edwin

 

Hedera. Profetisch cadeautje wat staat voor snelle groei overal heen. Heeft veel licht en water nodig. Jezus is het licht van de wereld en het Levende water. 

 

Claudia's ervaringen met Aglow

Dit voorjaar heb ik weer iets nieuws gedaan. Een ervaring die een klein beetje buiten mijn comfortzone lag, maar wel heel gaaf: Ik was op de voorjaarsconferentie van Aglow Nederland. Ik mocht hieraan deelnemen omdat ik via-via in contact ben gekomen met Margreet, die deel van het Aglow Generationsteam uitmaakt.

Waarom ligt dat buiten haar comfortzone, zou je denken. Nou, dat wil ik best vertellen. Maar, ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Claudia, 26 jaar oud en kom uit Berlijn. Ik woon in de buurt van Den Haag en werk op een IT Helpdesk van een Rotterdams bedrijf. Verder ben ik ongeveer 3 jaar geleden tot geloof gekomen.

In mijn dagelijkse leven heb ik heel weinig met andere christenen te maken en wist ik tot voor kort niet dat Aglow bestond. Vandaar dat ik het heel spannend vond om naar een christelijke conferentie te gaan. En bovendien had ik gehoord dat de gemiddelde leeftijd wat hoger ligt …

En ja natuurlijk, toen ik binnen kwam was het eerste wat mij opviel dat het leeftijdsverschil met de aanwezige dames en heren nogal groot was. Maar dat is niet de blijvende indruk die ik van deze conferentie heb. Er zijn verschillende redenen waarom ik met vreugde aan de conferentie terug denk:

  • Ik heb een aantal heel goede gesprekken had. Hierbij maakte het niet uit of ik met mensen van mijn eigen leeftijd sprak of niet. Ik heb een aantal contacten gemaakt waaruit hopelijk in de toekomst mooie relaties groeien.
  • Ik heb gedanst. En ja, hier hou ik echt van. Ik heb er echt van genoten om binnen zo korte tijd met een groep jonge mensen een dans te leren en te laten zien, die uiteindelijk de aandacht van de hele zaal naar de belangen van Generations trok.
  • Ik heb goed onderwijs gekregen. Met David de Vos heb ik een spreker gezien, die ik anders waarschijnlijk nooit was tegen gekomen en van wie ik echt heb kunnen genieten.

 

Zoals ik al zei, mijn dagelijkse leven is niet echt 'christelijk'. Soms heb ik daarom het gevoel dat ik iets mis of dat ik Jezus niet op de juiste manier volg, omdat ik het alleen moet doen. Juist daarom was het fijn om een dag door te brengen met mensen, die ook Jezus volgen. Het voelde net als ademhalen toen er in het Generations legertent voor mij gebeden werd. Er werd zegen en bescherming voor mij gevraagd en in gebed heb ik mijn eigen stem gevonden.

Dus, ik hoor bij een groep jongeren die Aglow met Generations wil bereiken. En dat hebben jullie op die dag gedaan. Door interesse te tonen in mijn verhaal, door gesprekken aan te gaan en relaties op te bouwen. Daarom wil ik iedereen bedanken die mij die dag met open armen heeft ontvangen!

Claudia Koch